Práva kupujícího z vadného plnění (dále jen “reklamace“) musí být vždy uplatněna v souladu s tímto reklamačním řádem. Tento reklamační řád byl zpracován v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník a zákonem č. 634/1992 Sb., Zákon o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů a vztahuje se pouze na spotřební zboží zakoupené od prodávajícího, u něhož jsou v záruční době uplatňována reklamace. Uzavřením kupní smlouvy prostřednictvím e-shopu prodávajícího (www.drim-merino.cz) se stává tento reklamační řád součástí smluvní dokumentace mezi zákazníkem a prodávajícím. Záležitosti tímto reklamační řádem neupravené se řídí právním řádem České republiky.
1. Pro uplatnění reklamace se za moment zahájení reklamace považuje okamžik, kdy dojde k projev vůle kupujícího/spotřebitele uplatnění práva na reklamaci prodávajícímu např. telefonicky, emailem nebo osobně, a to i bez toho, že je reklamovaný výrobek ze strany spotřebitele prodávajícímu doručen.
2. Doručení reklamovaného výrobku je pak otázkou k součinnosti ze strany prodávajícího, aby spotřebitel výrobek či další potřebné doklady k reklamaci dodal. Do doby vyřízení reklamace se nepočítá doba, po kterou se prodávající nemůže reklamací zabývat v důsledku neposkytnutí součinnosti spotřebitelem (např. nepředá zboží dodavateli na jeho výzvu, neumožní mu přístup k reklamované věci).
3. Délka záruční doby se řídí platnými ustanoveními zákona, činí tedy 24 měsíců s výjimkami, stanovenými zákonem. Záruční doba začíná běžet převzetím zboží kupujícím. Dojde-li k výměně zboží, začne záruční doba běžet znovu, a to od převzetí nového zboží.
4. Kupující je povinen prokázat, že mu náleží právo uplatnit reklamaci, zejména doložit datum nákupu předložením prodejního dokladu, záručního listu, popř. jiným věrohodným způsobem.
5. Prodávající neodpovídá za vady v těchto případech:
a) je-li vada na věci v době převzetí a na takovou vadu je sjednána sleva z kupní ceny,
b) na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním,
c) vada vznikla na věci opotřebením způsobeným obvyklým užíváním, nebo vyplývá-li to z povahy věci (např. uplynutím životnosti),
d) je-li způsobena kupujícím a vznikla nesprávným užíváním, skladováním, nesprávnou údržbou, zásahem kupujícího či mechanickým poškozením,
e) vada vznikla v důsledku vnější události mimo vliv prodávajícího.
1. V případě, že se v průběhu záruční doby vyskytne vada, pro kterou nemůže být zakoupené zboží používáno zcela řádně, a tuto vadu lze odstranit, má kupující právo na jeho bezplatnou opravu. V případě vady, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby výrobek mohl být řádně užíván jako výrobek bez vady, má kupující právo na výměnu výrobku anebo má právo odstoupit od kupní smlouvy. Jde-li o vady odstranitelné vyskytující se ve větším počtu nebo opakovaně a bránící řádnému užívání zboží, má kupující právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupit od kupní smlouvy. Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li kupující výměnu věci, má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy.
2. Reklamaci lze uplatnit odesláním na poštovní adresu prodávajícího společně s vyplněným reklamačním formulářem. V případě zasílání reklamovaného zboží prodávajícímu se za den přijetí reklamace považuje den obdržení zboží prodávajícím.
Adresa pro zasílání reklamovaného zboží:
Daniela Rimmlová
Matěje Kopeckého 556/2
708 00 Ostrava-Poruba
Osoba zodpovědná za vyřízení reklamace:
Daniela Rimmlová
email: info@drim-merino.cz, telefon: +420 732 744 055
Pracovní doba: po-pá 08:00-15:00
3. Prodávající se zavazuje kupujícímu písemnou formou potvrdit, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. V potvrzení uvede i své jméno, sídlo a identifikující údaj, popřípadě i další údaje potřebné ke zjištění jeho totožnosti. V potvrzení bude zároveň uvedeno, že další práva kupujícího, která se ke koupi věci vážou, nejsou dotčena. Vyřízení reklamace je pro spotřebitele vždy bezplatné.
4. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty se kupujícímu přiznávají stejná práva, jako by se jednalo o neodstranitelnou vadu.
5. Za situace, kdy je potřeba zboží zaslat prodávajícímu si kupující ve vlastním zájmu vede tak, aby bylo zboží zabaleno do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu vyhovujícího nárokům přepravy zboží, a to včetně veškerého příslušenství.
6. Prodávající označí reklamaci za neoprávněnou v případě, že:
a) vada vznikla špatným či nepřiměřeným zacházením zejména nedodržením pracích a dalších symbolů, uvedených na papírovém či látkovém štítku přišitém na každém textilním výrobku,
b) provedením nekvalifikovaného zásahu nebo jinou úpravou původního výrobku,
c) bylo zjištěno zanedbání péče nebo předepsané údržby výrobku.
7. Reklamaci je možné uznat pouze v případě prokázání následujících skutečností:
a) že se vada vyskytla v záruční době, což kupující doloží fakturou nebo prodejním dokladem se zřetelným datem prodeje
b) že kupující koupil výrobek od prodávajícího a za jakou cenu, za tímto účelem kupující předloží platný prodejní doklad s vyznačením data zakoupení výrobku prokazující nákup reklamovaného zboží u prodávajícího
c) že je výrobek vadný, za tímto účelem kupující popíše závadu do příslušného formuláře a zašle prodávajícímu vadný výrobek poštou na uvedenou adresu
Nebude-li kterákoli z podmínek zde uvedených ze strany kupujícího řádně splněna, nebude reklamace uznána jako oprávněná a následně vyřízena.8. V případě neoprávněné reklamace, při porušení záručních podmínek kupujícím, nesprávným či nepřesným uvedením závady nebo v případě odmítnutí kupujícího převzít reklamovanou věc zpět, je prodávající oprávněn účtovat kupujícímu náklady spojené s vyřízením reklamace.
Tento reklamační řád vstupuje v platnost dnem 1.9.2023. Prodávající si vyhrazuje právo jeho změny.